Monday 6 February 2012

Ungkapan Akan Bermakna Bila....

Assalammuualaikum readers.. hoih.. mengisi masa lapang pada waktu malam yang asyik nak cemburu kat aku. Tido sekarang. Sekarang ! - Jari tuding ke atas ke bawah laju-laju. Penat.


Aku malas nak tulis panjang-panjang sebab masa aku sangat-sangat suntuk. 




Isk isk isk. Aku hanya membuat bajet ketika mahu melayari internet. Almaklum. Saya tak mampu nak beli Streamyx, P1 Wimax, Unifi dan sebagainya yang nak kena bayaar bulan2 siap pakej. Maaf. Saya tak pakai pakej macam kamu semua. Tumpang simpati pada saya sikit. Alololo.. nampak sangat muka mengucingkan aku.. Hahahaha. -Macam tak perlu. =P

Kita selalu dengar ungkapan I LOVE YOU, I MISS YOU dan sebagainya dari semua pasangan tak kisah yang tengah hangat bercinta mahupun yang sudah berumah tangga.

Mamaaaa.. saya mahu kahwin. - Tak dilayan okay. Y,Y

Kebanyakkan ayat2 macam tu orang kata tu ayat standard laa. Bila kita cakap dalam bahasa Inggeris baru nampak romantik gitu. Eceeewwaaah ! Tu bukti sayang dan cinta la tu kan. Yaaa.. saya pun guna perkataan bahasa Inggeris itu pada buah hati saya tau. Bila lagi nak speaking2 London dengan dia kan? Ayat tu jelaa.. Hikhikhik. 

CHOP!!! -macam nak makan chicken chop pulak. huhuhu


Tapi tak rasa bosan ke guna ayat in English tu kat pasangan kita? 



Love = Cinta or Sayang



Haaaa.. ada 2 maksud kan?

Ce kome guna bahasa Melayu sikit.



"Saya sayang awak"

"Saya Cinta awak"



Hish.. banyak beza dari perkataan I LOVE YOU yang ada 2 makna tu kan? So, aku confius bila orang tu kata I LOVE YOU kat aku. Adakah itu tanda sayang atau cinta? 

-Jujur buah hati aku je cakap ILOVEYOU ok. Saja nak buat agenda sikit dalam blog nih. Aku tak fofulah pon laa-
^^V

Apa yang aku nak tulis sebenarnnya ialah.........

Jom kita ungkap ungkapan yang manis dan sangat bermakna itu dalam Bahasa Melayu. Cuba tengok reaksi pasangan kita tu. Jangan pakai lirik lagu ok. Tak natural beauty from the bottom heart laa.. Hihihi..

Selamat Berucap 
^^V



#Fiuh! Aku rushing sebab lagi bape minit wireless aku nak habis ! Oh Digi Internet ! RM10-3 hari.. Penipu kata 5 hari. Y,Y#







No comments:

Post a Comment

Red Bobblehead Bunny